Czy warto pić soki owocowe?

Soki owocowe to artykuły tworzone ze świeżych, dojrzałych owoców, więc wartość kaloryczna napoi jest identyczna do wartości kalorycznej owoców, z jakich zostały wykonane. Soki owocowe to ważne źródło witamin, elementów mineralnych oraz związków bioaktywnych. Jedzone w rozsądnych dawkach, w ramach jednej spośród 5 rekomendowanych codziennych porcji warzyw oraz owoców (zalecenia IŻŻ oraz WHO), przynoszą korzyści lecznicze, m.in. minimalizują zagrożenie dolegliwości serca, arteriosklerozy, nowotworów i spowalniają starzenie.

Jeden sok – mnóstwo zalet

Wedle wskazań żywieniowców, powinniśmy spożywać 5 porcji owoców oraz warzyw każdego dnia. Znaczy to, iż do każdego pokarmie winno się jeść co najmniej garść wyselekcjonowanych “kolorowych dodatków” oraz jeszcze sięgać po nie w postaci zakąski. Nie wszystkim się to udaje – czy to ze względu na tempo życia, lub po prostu wygodę. Świeżo wyciskane napoje to dobre bogactwo witamin, jakie pozwala przyswojenie paru porcji warzyw oraz owoców w postaci soku. Starczy popić sokiem kanapkę lub obiad, sięgnąć po niego w ramach zakąski, by wypełnić “normę” dietetyczną.

Naturalne witaminy oraz antyoksydanty w płynie

Łatwość wchłaniania zamkniętych w sokach treści to ich wielki plus. Powiedzmy więc, co takiego mieści się w szklance dobrego soku. Rozpocznijmy od witamin, jakie są najpowszechniejszym powodem, dla jakiego sięgamy zarówno po owoce, jak również po soki owocowe. Na czołowym miejscu należy przytoczyć witaminę C, więc najlepszą przyjaciółkę własnej wytrzymałości. Naturalny kwas L-askorbinowy to także dostawca sił, wspomaga ponieważ odpowiedni metabolizm energetyczny i zmniejsza poczucie zmęczenia oraz osłabienia.

Zalety świeżych soków

Świeżo wyciskane soki mają mnóstwo korzyści. To przede wszystkim duże źródło witamin oraz minerałów, jakie mogą kojąco zadziałać na własne ciało. Jednak nie możemy sokami zamienić prawidłowego odżywiania oraz żywić się nimi np. cały dzień. Tymczasem takie soki dobrze nadają się jako dodatek do konkretnej oraz dobrej diety – jako podwieczorek lub drugie śniadanie. Odpowiednio wykonane napoje tego typu są źródłem wartości wzmacniających, jakie wcześniej znajdowały się w surowcach, jakich wykorzystano do ich produkcji.

Soki powodują, iż zjadasz świeże, surowe artykuły, jakie nie zostały poddane dużej temperaturze wrzenia lub smażenia, czy część ich elementów nie przeszła do wylewanej wody. Błyskawicznie dodają sił, zatem zamiast sięgać po pełne syntetycznych dodatków energetyki lub drugą kawę – wypij sok. Jest duża zawartość połączeń warzyw oraz owoców, natomiast co za tymże idzie smaków. Więc można wciąż eksperymentować oraz poszukiwać ulubionych zestawień.